Opiskelijajäsenen jäsenmaksut lomilla tehtävistä töistä

Opiskelijajäsenet ja työttömyyskassan jäsenyys

LOMILLA TEHTÄVISTÄ töistä kannatta maksaa jäsenmaksua!

Opiskelijajäsenen kannattaa liittyä myös työttömyyskassan jäseneksi, kun esim. kesätyöt alkavat! Lomilla tehtävistä töistä kertyy normaalisti työttömyysturvan työssäoloehtoon tarvittavia työssäoloviikkoja. Kun työssäoloviikkoja on tarkastelujakson aikana kasassa 26 (n.6 kk), syntyy mahdollisuus saada työttömyyskassan kautta ansiopäivärahaa, jos opiskelun päättymisen jälkeen jää työttömäksi. Työssäoloehdon 28 kuukauden tarkastelujaksoa pidennetään sillä ajalla, jolloin henkilö opiskelee päätoimisesti, joten loma-aikoina tehdyt työt mahtuvat tavallisesti aina tarkastelujakson sisään.

Jäsenmaksu opiskelijajäsenelle on 0.60% SIIS N. PUOLI PROSENTTIA. Maksat siis lomalta saadusta palkasta 0,60% jäsenmaksua, millä kerrytät työssäoloehtoa.

Työttömyyskassan jäsenyyden aloittaminen opiskelijajäsenelle hoituu parhaiten eAsionnin kautta tai alla olevalla lomakkeella. Voit myös ilmoittaa siitä aluetoimistoosi tai soittaa jäsenpalveluumme 020 690 231.

MUISTA ILMOITTAA JÄSENMAKSUJEN MAKSAMISESTA ENNEN KUN TYÖSUHTEESI ALKAA.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.